Εκτύπωση

Επιχειρησιακές Διαδικασίες

 

Μεθοδολογία Βελτίωσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών
Μεθοδολογία Βελτίωσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών

Η έννοια των επιχειρησιακών διαδικασιών (business process) έχει αποκτήσει ιδιαίτερη βαρύτητα τα τελευταία χρόνια αφού η παραδοσιακή καθετοποιημένη λειτουργία των οργανισμών (δημόσιων και ιδιωτικών) με τη λογική των διευθύνσεων και των τμημάτων έχει δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στην επίτευξη της βελτίωσης της απόδοσης. Ο λόγος είναι ότι τα προϊόντα και οι προσφερόμενες υπηρεσίες προκύπτουν από εργασίες (ή καλύτερα δραστηριότητες), οι οποίες απαιτούν τη συνεργασία πολλών διαφορετικών οργανωτικών μονάδων. Σε αυτήν την περίπτωση, η βελτιστοποίηση της λειτουργίας μίας οργανωτικής μονάδας (διεύθυνσης ή τμήματος) σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει την ολική βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής απόδοσης. Η λογική των διαδικασιών χρησιμοποιεί την οριζόντια οπτική θεώρησης ενός οργανισμού, δίνοντας έμφαση στις δραστηριότητες που υλοποιούνται από όλες τις οργανωτικές μονάδες προκειμένου να επιτευχθεί η εξυπηρέτηση των τελικών πελατών.

 

Κατά καιρούς, εκφράζονται διαφορετικές προσεγγίσεις που στηρίζονται στην έννοια των διαδικασιών, όπως για παράδειγμα η Αναδιοργάνωση Επιχειρησιακών Διαδικασιών (Business Process Reengineering ή BPR), η Μηχανική Επιχειρησιακών Διαδικασιών (Business Process Engineering ή BPE), η Βελτίωση των Διαδικασιών (Business Process Improvement ή BPI),  η Βελτίωση της Απόδοσης (Business Performance Improvement ή BPI), ή η Συνεχής Βελτίωση Διαδικασιών (Continuous Process Improvement ή CPI). Οι προσεγγίσεις αυτές διαφοροποιούνται ως προς τη ριζικότητα των εισηγμένων αλλαγών, τα προτεινόμενα εργαλεία και τη μεθοδολογία υλοποίησης των έργων βελτίωσης.

Στα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα εντάσσεται η μελέτη, βελτίωση και ο σχεδιασμός επιχειρησιακών διαδικασιών με έμφαση στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς και στα συνοδευόμενα συστήματα μέτρησης της απόδοσης που συνδέονται με την «οριζόντια» λογική των διαδικασιών.