Πέντε είναι τα κύρια μαθήματα που διδάσκω σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Στις επόμενες παραγράφους περιλαμβάνονται οι βασικές περιγραφές των μαθημάτων αυτών, καθώς και οι σημαντικότερες παρουσιάσεις των διαλέξέων μου.


Οργάνωση Παραγωγής & Διοίκηση Επιχειρήσεων ΙΙ

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Οργάνωσης Παραγωγής & Διοίκησης Επιχειρήσεων ΙΙ πραγματοποιούνται παρουσιάσεις που καλύπτουν εισαγωγικές γνώσεις σε προσεγγίσεις Κοστολόγησης Παραγωγής. Παρουσιάζονται βασικές έννοιες των στοιχείων κόστους, καθώς και μεθοδολογικές προσεγγίσεις ανάλυσης και ελέγχου του κόστους σε μία παραγωγική επιχείρηση.

Το μάθημα διδάσκεται στο 8ο εξάμηνο της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών (Κατεύθυνση Μηχανικού Παραγωγής).

 
Ηλεκτρονικό Εμπόριο

 Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο έχει επιδράσει σημαντικά σε αρκετές περιπτώσεις στην επιχειρηματική πρακτική των επιχειρήσεων και στον τρόπο με τον οποίο εκτελούν τις δραστηριότητές τους δημόσιοι και ιδιωτικοί οργανισμοί. Η εισαγωή προηγμένων τεχνολογικών λύσεων στους οργανισμούς επιτρέπει την αποτελεσματικότερη λειτουργία τους και την επέκταση των δραστηριοτήτων του με τρόπο αξιοσημείωτο. Το μάθημα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου προσπαθεί να καλύψει τις βασικές έννοιες του αντικειμένου, να εξηγήσει τις υφιστάμενες επιρροές από άλλα επιστημονικά αντικείμενα και να εξηγήσει τον τρόπο με τον οποίο η υλοποίηση εφαρμογών Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορεί να βοηθήσει στην υιοθέτηση νεωτεριστικών επιχειρηματικών μοντέλων που μπορούν να μεταμορφώσουν τη λειτουργία ενός οργανισμού.

 Το μάθημα διδάσκεται στο 9ο εξάμηνο της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών (Κατεύθυνση Μηχανικού Παραγωγής).

 
Εισαγωγή στο Marketing

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Εισαγωγής στο Marketing πραγματοποιούνται παρουσιάσεις που καλύπτουν εισαγωγικές γνώσεις σε θέματα Marketing. Παρουσιάζονται βασικές έννοιες, ορισμοί και μεθοδολογικές προσεγγίσεις. Οι θεωρητικές γνώσεις συνδυάζονται με την ανάλυση χαρακτηριστικών μελετών περιπτώσεων που επιτρέπουν την κατανόηση της προσέγγισης του Marketing, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να σχετίζονται με έναν Μηχανικό. Το μάθημα καλύπτει την παρουσίαση βασικών δραστηριοτήτων του Marketing, όπως η στρατηγικη ανάλυση, η έρευνα αγοράς, η ανάπτυξη νέων προϊόντων. η σημασία του σήματος, η τοποθέτηση των προϊόντων σε κατάλληλα τμηματοποιημένες αγορές, η τιμολόγηση,  η αξιοποίηση παραδοσιακών και νέων καναλιών διανομής, η προώθηση των προϊόντων και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του Marketing.

Το μάθημα διδάσκεται στο 7ο εξάμηνο της Σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών (Κατεύθυνση Μηχανικού Παραγωγής) ως μάθημα επιλογής.

 
Επιχειρησιακή Έρευνα
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Επιστήμη Διοίκησης - Επιχειρησιακή Έρευνα» πραγματοποιούνται παρουσιάσεις που καλύπτουν βασικές γνώσεις σε επιλεγμένα κεφάλαια της Επιχειρησιακής Έρευνας. Η προσέγγιση που ακολουθείται δίνει έμφαση στην παρουσίαση εφαρμογών σε διαφορετικούς τομείς λειτουργίας μίας επιχείρησης και επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο η Επιχειρησιακή Έρευνα μπορεί να υποστηρίξει τη λήψη σημαντικών Διοικητικών αποφάσεων.

Το μάθημα διδάσκεται στο 3ο εξάμηνο του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διοίκηση Επιχειρήσεων" (Athens MBA). Αντίστοιχο μάθημα με διαφοροποιημένη ύλη διδάσκετα ως μάθημα επιλογής και στο 9ο εξάμηνο της Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών ΕΜΠ.

 
Συστήματα Αποφάσεων

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Συστημάτων Απόφάσεων του Athens MBA πραγματοποιούνται παρουσιάσεις που καλύπτουν επιλεγμένα αντικείμενα της ανάλυσης αποφάσεων και συστημάτων που τις υποστηρίζουν. Παρουσιάζονται βασικές έννοιες στη λήψη αποφάσεων, αναλύονται οργανωσιακά θέματα που την αφορούν  καθώς και μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εργαλεία πολυκριτήριας ανάλυσης που την υποστηρίζουν. Πραγματοποιείται σύνδεση της λήψης αποφάσεων με συστήματα επιχειρηματικής αριστείας όπως το EFQM,  καθώς και με συστήματα μέτρησης της απόδοσης μέσω της χρήσης επιλεγμένων δεικτών όπως η μέθοδος Balanced Scorecard. 

Το μάθημα διδάσκεται στην 4η περίοδο του Διαπανεπιστημιακού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διοίκηση Επιχειρήσεων" (Athens MBA).

 


Προσωπική Ιστοσελίδα Καθηγητή Νικόλαου Α. Παναγιώτου
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο