Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Εικονικές Κοινότητες (Virtual Communities) – Ανάπτυξη Διαδικτυακής Εφαρμογής Διαχείρισης Ταλέντου

 

Φοιτητής: Σπανός Αθανάσιος

Έτος: 2005

 

Περίληψη

Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σα στόχο τη μελέτη της παρουσίας του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις εκφάνσεις της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Συγχρόνως, αναλύονται τα ηλεκτρονικά επιχειρηματικά μοντέλα που γνωρίζουν άνθιση και τα πιο διαδεδομένα μοντέλα δοσοληψιών με ηλεκτρονικά μέσα.

Στο πλαίσιο της διπλωματικής εξετάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της XML, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιεί για να διασφαλιστεί η εγκυρότητά της, η επεκτασιμότητα και η δόμησή της, και τέλος οι διαδεδομένες εφαρμογές της που την έχουν καταστήσει μονόδρομο όσον αφορά στην ολοκλήρωση πληροφοριακών συστημάτων και δεδομένων.

Τη μελέτη που αναφέρθηκε πιο πάνω ακολούθησε η υλοποίηση της διαδικτυακής εφαρμογής η οποία βασίσθηκε στο τρίπτυχο PHP, Apache Server και MySQL. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια πλήρως λειτουργική διαδικτυακή εφαρμογή που ακολουθεί το επιχειρηματικό μοντέλο των εικονικών κοινοτήτων δρώντας ταυτόχρονα και σα διαδικτυακός τόπος διάθεσης υπηρεσιών με τη χρήση του συνδρομητικού μοντέλου. Η εφαρμογή αυτή, με ελάχιστες προσθήκες, είναι πλήρης και έτοιμη να λειτουργήσει σαν πραγματική ηλεκτρονική επιχείρηση που συνδέει καλλιτέχνες με άτομα που αναζητούν ταλέντα, σαν κόμβος αλληλεπίδρασης ατόμων με κοινά ενδιαφέροντα και σαν διαδικτυακό κατάστημα.

 
Προσωπική Ιστοσελίδα Καθηγητή Νικόλαου Α. Παναγιώτου
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο