Πρόβλεψη Πωλήσεων Εφημερίδας «Βήμα της Κυριακής»

 

Φοιτητής: Παμποράκη Μάγδα

Έτος: 2006

 

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας ήταν η διαμόρφωση ενός βοηθήματος λήψης αποφάσεων για τον προσδιορισμό του απαραίτητου αριθμού φύλλων δημοφιλούς Κυριακάτικης εφημερίδας που θα πρέπει να εκτυπωθούν και διανεμηθούν, ώστε να επιτυγχάνεται το ελάχιστο δυνατό κόστος. Από την ανάλυση που πραγματοποίήθηκε εντοπίστηκαν όλες οι βασικές παράμετροι που επηρεάζουν τον αριθμό των πωληθέντων φύλλων. Διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν τις πωλήσεις δρουν αρκετές φορές αντιθετικά ο ένας με τον άλλον με μη προβλεπόμενο πάντα τρόπο, καθιστώντας τη διαμόρφωση ενός μαθηματικού αλγορίθμου βελτιστοποίησης πολύ δύσκολη υπόθεση. Ως αποτέλεσμα, η εργασία κατέληξε στη διαμόρφωση ενός ηλεκτρονού βοηθήματος διαμόρφωσης σεναρίων πωλήσεων που κατευθύνονται από τον χρήστη.

Η εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος Athens MBA.

 
Προσωπική Ιστοσελίδα Καθηγητή Νικόλαου Α. Παναγιώτου
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο