A New Methodology Approach for Measuring Corporate Social Responsibility Performance Εκτύπωση

Πλήρης Αναφορά:

Panayiotou, N. A., Aravossis, K. G. & Moschou, P. (2009), “A New Methodology Approach for Measuring Corporate Social Responsibility Performance”, Water, Air, and Soil Pollution: Focus, Vol.9, Issue 1 – 2, pp. 129 – 138.

 

Περίληψη:

Ένα από τα πιο δύσκολα ζητήματα στην περιοχή της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Corporate Social Responsibility ή CSR) είναι η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που επιφέρει σε μία επιχείρηση. Η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι αρκετές από τις διαστάσεις που περιλαμβάνει είναι ποιοτικές, με αποτέλεσμα η ποσοτικοποίησή τους να μην είναι πάντοτε εύκολα εφικτή. Η παρούσα εργασία προτείνει μία μεθοδολογία αξιολόγησης της απόδοσης της επιχείρησης που περιλαμβάνει και τη διάσταση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Συγκεκριμένα, προτείνει τη διεύρυνση της μεθοδολογίας του Καταλόγου Σταθμισμένων Δεικτών Απόδοσης (Balanced Scorecard), εισάγοντας μία «οριζόντια» οπτική του CSR σε κάθε μία από τις τυπικές οπτικές της (χρηματοοικονομική οπτική, οπτική του πελάτη, οπτική των διαδικασιών και οπτική της γνώσης και του νεωτερισμού). Σημαντική διαφορά της προτεινόμενης προσέγγισης σε σχέση με τη δημοσίευση [CB05] είναι ότι το σύστημα δεικτών CSR που προτείνεται εντάσσεται στο σύνολο των επιχειρησιακών δεικτών οι οποίοι παρακολουθούνται για όλη την επιχείρηση και συνδέονται με τη γενικότερη στρατηγική της.

 
Προσωπική Ιστοσελίδα Καθηγητή Νικόλαου Α. Παναγιώτου
Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας
Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο